Tisdag 30/9

Mornarna blir kyligare och kyligare tycker jag.
Tänkte att det kunde vara skönt att ta på mej min blåa
långa vinterjacka imorse som jag införskaffade mej i fjol.
Mörkblå Cheap Monday, jättefin.
Men när jag tog på mej den så såg det ut som att jag hade
tagit på mej min pappas jacka. Den var hur stor som helst.
Hallå? Så stor var den ju inte, och så mycke mindre har jag
väl inte blivit. Men det såg jättekonstigt ut när jag hade på mej
den. Jag ska väl inte drunkna i den. Men det var inte långt ifrån.
Menmen, det är sånt som händer.
Får nog ta och införskaffa mej en ny är jag rädd. Och rädd det är
jag om mina pengar. Och vinterjackor är inte det billigaste att
köpa tycker jag.
Men inte mycket att göra nånting åt.

Idag har jag lika pass som igår. 06-13:00. Rullar in rätt mycke bokningar
iaf nu på morgon. Får hoppas på att det håller i sej.
Ska snart ha min första fika, det känns kanon. Är lite trötter idag om jag
ska vara ärlig.
Trodde seriöst att jag hade försovit mej imorse, men när jag kikade på
klockan så var det ingen fara. Men jag kunde heller inte ligga kvar.

Idag händer det inte spec mycke. Baby o Loke kanske stannar förbi en
sväng efter att lillgrabben fått sin spruta.
Annars så ska jag bara ta det lugnt. Om det inte är allt för kallt mitt på dan
så kan det nog bli en promenad. Och sen ikväll blir det Andra Avenyn.

Imorrn är det upp tidigt igen, 06-13:00. Men det kan ju inte bli ett bättre
arbetspass. Och sen är jag ledig Torsdag, vilket är underbart.
Älskar att vara ledig.

//Malla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback