Onsdag 3/9

Det känns verkligen att hösten har brytit in för år 2008.
Regnar till och från varje dag.
Men man ska inte klaga, hösten har även den sin tjusning.
Mysigast skulle de vara att vara ledig, spendera tiden hemma
med en varm kopp kaffe och en filt omsvept om sej och bara mysa.

Idag har jag vare upp till Östavall o hälsat på Catrin o lille Loke som
sov en stund. Även Moa var där, så vi bjöds på en kopp kaffe med
lite glass till. Smaskigt.
Sen for jag ner till Ånge igen. Var till Hans en sväng, Eva o Linus var
ju där. Fick syta lite på lill killen.
Även där bjöds det på fika, så blev en kopp kaffe till och en smörgås.
Sen var det bara hem och göra iordning "lunch" till nu ikväll o sen var
det bara att sticka iväg på jobbet.
Och där sitter jag nu, jobbar framtill 22:00.

Just nu är livet bara skit, skit, skit. Vill ingenting känns det som.
Bara ligga i sängen och dra täcket över huvudet.
Och den dagen jag tar bort täcket så är allting bra igen.
Det är det jag vill.
Varför? Orkar inte vara deppig o nere.
Vill ju vara glad och lycklig som aldrig förr.
Men livet är inte en dans på rosor. Jag vet. Men just nu är det de enda jag vill
känner jag.
Om nånting någon gång kunde vara enkelt. Men aldrig då.
En sådan tur ska man inte ha. Nej då.

//Malla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback