Böcker




Nu har jag hittat mitt nya intresse. Böcker.
Tro det eller ej, tjejen som bara läser damblasker.
Men nu har jag fått en annan syn på saken,
och böcker kan vara väldigt bra.

Visst jag har läst böcker förr, men nu har det blivit
på ett helt annat sett.
Läste en bok av Denise Rudberg igår, Tillsammans
hette den. En ungdomsbok men så bra.
Och läste då att det har kommit en uppföljare.
Tillsammans-Andra boken.
Hörde mej för om de hade den på bokhandeln, men de
hade den inte, men de kunde beställa hem den.
Men jag tar o beställer den på cdon. Har inte tid att vänta..tihi.
Och förhoppningsvis har jag paketet från cdon i brevlådan
redan i slutet på denna vecka.


     



Igår började jag läsa en självbiografi av Malin Sävstam.
När livet stannar : En berättelse om att överleva.
En bok om Malin när hon kommer hem från Thailand med ett av
sina tre barn och utan sin make.  Efter Tsunamikatastrofen.
Hon berättar om själva händelsen och livet när de kommer
tillbaka till Sverige.
Har snart kommit halvvägs och kan säga att jag är helt fast i
boken. Riktigt rörande att läsa. Man kan nog inte tänka sej in
i hur känsla var. Den är nog egentligen obeskrivlig.
Men boken är kanonbra än så länge.





Så nu är jag nog inne i en bokperiod. Undra om det kan bero på
att jag för tillfället och sedan en månad tillbaka inte har ngn parabol
som är instalerad. Får väl la se hur det blir när jag instalerar den!
Men kommer nog inte kunna släppa böckerna iaf! :)

//Malla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback