Lördag 17/5

Norges nationaldag idag hörde jag!

Idag befinner jag mej i Ljunga. Anlände redan igårkvälls faktiskt. Skönt att bara vara i helgen känner jag.
Inge jobb, inget man behöver passa tiden till - bara vara.

Idag började mami o ja med en promenad runt Johannisberg. Mami skulle ner o låsa upp på Forum så
då körde vi ett varv runt på samma gång. Alldeles för mycke kläar på sej hade man. Men det blåste ju kallt
så tänkte vara duktigt jag eftersom att man är förkyld, men de kändes som om hela jag skulle flyta bort.
Men det var ändå riktigt skönt med en morgonpromenad.
Sen for vi till Fränsta en sväng. Ville på Ålunds en sväng o kika. De har ju en massa prylar på övre plan märkte
jag när mami o jag var där tidigare i veckan. Så då var man ju nyfiken. Fanns faktiskt rätt mycke fina saker.
Inhandlade en söt sak till Loke för morgondagen, men kan ej nämna de här ifall baby är inne o läser, utan
de får la vänta tills i möra.

Imorrn blir det dop i Haverö. Skoj skoj att lillkillen skall döpas redan. Samma kyrka som mami hans är döpt i.
Catrin o jag döptes samtidigt våren 88. Oj oj va längesedan...tihi.. 20år går fort de...
Sen efter dopet blir det bilbingo i Alby. Tut tut kanske de inte blir, men det är skoj med bilbingo.

Nu skall jag snart äta middag tillsammans me mami, papi o farfar. Får väl la se om Fritte hinner att dyka upp
eller ej. Det blir iaf Fläskfilé m. potatisgratäng.

//Malla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback