Måndag 1/12



Då var det 1 December och 23dagar närmare Jul.
Jul är väldigt speciell.
Tända ljus, juldofter. Mys i soffan med glögg & pepparkakor.
Kan det bli nå mysigar?
Alla dagar kring jul, hela decembermånad är det någe speciellt
över.
Man städar och donar hemma. Hemtrevligaste dagen på hela året.
Allting känns så lugnt & skönt.

Men en fråga är. När skall jag inhandla alla julklapparna?
Nära & kära har redan börjat, vissa är redan klara.
KLARA! Jag har inte ens börjat. Börjar känna mej lite stressad.
Men det har löst sej andra år & troligtvis löser dej sej även i år.

Idag har jag vare och hälsat på Viktoria. Blev prat över en fika.
Den godaste fikan på länge.
Kaffe med smörgås. Och det var inte vad som helst på smörgåsen.
Det blev Julskinka och senap. Underbart gott. Älskar Julskinka.

För tillfället sitter jag på jobbet. Jobbar på för fullt.
Även idag har vi problem. Börjar bli lite för ofta nu. Hoppas det ordnar
upp sej inom en snart framtid.

Helgen har jag spenderat i Alingsås. En riktigt underbar helg.
Trevligt sällskap, bara tagere lugnt. Hur skönt som helst.
Idol, Saw3-5, god mat, mycke vin & bara myspys.
En helg som jag lätt skulle kunna göra om.
Mina nära och kära vet om och det räcker för mej.

I veckan blir det inte så mycke annat än jobb för mej.
Har planerat in en tripp till Körlsillre på julmarknad på Lördag tillsammans
med mami.
Men annars så blir det en lugn och skön vecka om vi bortser från jobbet.

Ikväll får jag gå hem 22:00. Blir lite mys framför tvn och kan nog inte motstå
en Julskinksmacka till ikväll. Så himla gott.


//Malla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback