Fredag 29/8

Ligger nu i sängen o kikar på Emma Åklagare. Riktigt bra.
Måste nog ta o sova snart så jag orkar upp imorgon till cupen.

Idag har jag vare till s-vall. Var på Begravning av farfars bror George.
En liten med väldig fin sådan.
Kändes tungt, men för hans skull så var det de enda rätta.
Cancern tar alldeles för många liv. Det är förjävligt, jag vet att man inte
kan styra sådant. Och alla arter av cancer går heller inte att bota.
Hur mycket vi än vill.
Detta var bland den värsta cancern. Det började i prostatan men
slutade med skelletcancer. Så det fanns helt enkelt inget att göra.
Fastän att han var gammal och hade levt hela sitt liv lyckligt o bra.
Så gör det ändå lika ont när en människa dras från livet här på jorden.
Vi vet att det var det bästa som kunde hända i denna sittuation, men
ni vet lika bra som jag att det gör lika ont iaf.
Fastän att jag inte umgåtts eller vare så nära George i mitt "vuxna" liv
så är alltid släkten släkten. Och vi har samma blod igenom oss.

Efter begravningen så for vi på IKEA och fikade kaffe och macka.
Sen gick vi runt på stan o kikade lite. Rensa tankarna och sedan
införskaffa en ny damsugar till farfar.
Mami o papi växlade sedan pengar på Forex tills att de ska till Turkiet.
Imorrn är det endast 2v kvar tills att de far. Spännande! :)

Jaja annars ikväll så har jag vare me mami o hälsat på Eva.
Linus är så himla söt, en riktigt liten goding.
Sen har jag bara vare hemma.

Imorrn är det mittlandiacupen. Baby kommer ner vid 09:00 så måste
verkligen försöka sova snart, så jag orkar med morgondagen som sagt.
Kika på lite fotboll och bara umgås. Trevligt.
Sen till kvällen så blir det troligtvis mittis. Men är inte till 100% säker än,
men vi får la se imorrn hur det känns.

Nu ska ja ta o bädda ner mej, men vi höres la nå mera.

//Malla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback