Fotspår i sanden


En natt hade en man en dröm.
Han drömde att han gick på
en strand tillsammans med Gud
Ovanför på himlen passerade
hela hans liv revy
För varje händelse i sitt liv
såg han att det fanns två fotsteg,
ett som tillhörde honom och
ett som tillhörde Gud                
När de sista händelserna passerat
såg han tillbaka på
fotspåren på stranden
Upptäckte att många gånger
under livet fanns det endast ett fotspår
Han såg också att det var i de
jobbigaste och deppigaste perioderna i livet
Det bekymrade honom så han frågade Gud
Gud du lovade att alltid finnas
hos mig när jag följde din väg
Du skulle ju alltid vandra vid min sida
Men när jag i mitt liv haft det som jobbigast
då finns det ju bara ett par fotspår
Varför svek du mig de gånger
jag behövde dig som mest
Sade mannen till Gud - Herren Gud svarade:
Mitt älskade barn                                                        
Jag älskar dig och
kommer aldrig att lämna dig
De stunder i livet då du haft det jobbigt
och motigt med många svårigheter
När du bara ser ett fotspår
Var de gånger jag bar dig
           

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback