Lördag 22/12

Tänka sej att de bara är två dagar kvar till Jul. Förstår inte detta än ja.
Tycker tiden har gått så himla fort så man inte hunnit med att känna efter.
Men som sagt, endast två dagar kvar.

Idag har ja städat hela förmiddan. Det blev dammsugande, tvättande, diskande,
osv. Så nu är de nystädat hemma, känns väldigt skönt. Vill ju ha de rent hemma
fastän att man inte ska vara hemma på Julafton, men de får vara fint för kissarnas
skull iaf. Mina småbäsar. Sen har ja vare på ICA o handlat lite. O sen när klockan
stod på 14,40 så kom ja på att drickat som jag ville ha till Juldan var inte köpt än.
Ojdå...Dåligt minne börjar smyga sej inpå. Men som tur va hade de öppet till 15,00.
Så jag hann o shoppa de ja skulle på bolaget oxå. Så nu ska allt vara på plats.
Alla julklappar är inhandlade, maten finns och alla nära o kära. I like it!
De enda som fattas är den där underbara julkänslan. Men skulle tro att de kommer
imorrnkväll när mami o jag är i torpskyrka o lyssnar på julmusiken. Hoppas på de.

Imorse när jag vaknade så fick jag ett meddelande av mami.
-Godmorgon. E du vaken? Om du julstädar och jag också klart idag.
Vill du i så fall följa med mej till stan imorgon bitti? Puss o kram


O inte tackar ja nej heller. Klart ja vill säger ja. Har ja en chans till att fynda nå skoj
såhär innan jul, de lär ju vara grymt mycke folk. Men vi tänkte fara redan 08,30.
Så hoppas på att man hittar en parkering iaf!:) Men de blir nog bra de.

Jaja ikväll är ja nere i Ljunga. Mami kom upp o hämta mej förut, tänkte att de blir bättre
att ja sover här eftersom att vi ska åka så tidigt imorrn bitti.
Älsklingen är på jobbet han. Jobbar till 22.15. Kanske att han skulle komma ner ikväll
men han fick se hur han kände när ha slutade.

Jaja nä nu ska ja ner till mami en sväng, men vi kanske höres mera under kvällen.

Over and out!

//M'

Kommentarer
Postat av: Helene

Ska du jobba på jul?
Då ses vi ju inte i kyrkan som vanligt :/ Hur ska jag få min Julmalindos då? :)

Hoppas du får en underbar dag i morron ändå ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback